Bij het langverwachte boek van onze oprichtster Eliene hebben we ook een website ontwikkeld, met achtergrondinformatie over de autobiografie.

“Eliene betekent inmiddels veel voor de stomazorg in Nederland door haar Stichting Stomaatje. Door haar ervaringen te delen op internet helpt zij veel mensen die ook een stoma hebben of nog gaan krijgen. Een prachtige informatieve site waar ik mijn patiënten altijd op wijs en terug hoor dat het ze enorm geholpen heeft.”
-Noor van den Broek-

Als veertienjarig meisje wordt Eliene Roelse (1981) ziek en er volgt een lange zoektocht naar wat haar mankeert. Zonder enige gene vertelt ze in dit boek over de banketbakkersopleiding, die leuke zaalarts en het concert waar ze helemaal vooraan stond, maar ook over haar onzekerheden, te weinig lepels, vervelende onderzoeken door artsen in witte jassen en uiteindelijk een spannende operatie. Ze blijft positief en vecht voor een gezonde toekomst. Zelfs als ze alles om haar heen verliest.

Op haar 22ste krijgt ze na jaren ziekte een stoma en dat ziet ze als een tweede kans. Eliene is de oprichtster van Stichting Stomaatje, dat werkt aan een positief beeld rondom stoma’s en initiatieven stimuleert die het leven van mensen met een stoma leuker maakt. “Ik Leef!” is haar debuut.

www.stoma-als-kadootje.nl