Stomaatje tegen verspilling

16 april 2015 is www.stomamateriaalover.nl gelanceerd. De nieuwe website van Stichting Stomaatje moet bijdragen aan minder verspilling van stomamateriaal.

Deze website hebben we in juli 2014 gelanceerd. Het is dé portal om in contact te komen met andere Stomaatjes. De nieuwe website is bedoeld om met mensen in contact te komen met dezelfde behoefte.

Bij het langverwachte boek van onze oprichtster Eliene hebben we ook een website ontwikkeld, met achtergrondinformatie over de autobiografie.

Stichting Stomaatje

Deze website werd in 2012 ontwikkeld om zo het steeds groter groeiende aanbod van Stichting Stomaatje op één website te verzamelen en overzicht te creëren. Zo willen we laten zien dat Stomaatje een overkoepeling is van vele initiatieven.

Gastro-maatjes.nl

Een website met alles over maagproblemen; van oorzaken tot de gevolgen. In 2010 gelanceerd zodat informatie rondom maagklachten, sondevoeding en een voedingsstoma of andere techniek, binnen Stomaatje is verzameld een eigen plek kreeg.

Stomaforum

Eind 2004 kwam er een simpel forum toen het gastenboek een praatgroep werd.

In 2006 en wederom in 2009 zijn we overgegaan naar een geheel nieuw forum wat nu met een dagelijks groeiend ledenaantal een geliefde plek is voor lotgenotencontact en informatie uitwisseling.

www.stomaforum.nl

Stomaatje.com

De Engelse versie van Stomaatje, in juni 2009 online gegaan. Achter de schermen bezig deze versie ook in de nieuwe lay-out van Stomaatje om te zetten.

Design Your Stoma

Dit initiatief zijn we in 2008 gestart, om een stoma net even iets leuker te maken. Naaisters (met stoma)!) maken hoesjes en banden. Het is geheel op een non-profit basis.

Stomaatje.nl

De website waarmee alles ooit begon; met alle ins en outs rondom stoma's. In juli 2004 online gegaan als simpele website, een jaar later was de stichting een feit.

www.stomaatje.nl

Op 24 maart 2015 lanceert Stichting Stomaatje een prachtig project: buikspieroefeningen voor mensen met een stoma! En niet alleen de buikspieren komen aanbod, maar de totale 'core' wordt in dit onderwerp behandeld. Getekend door Grom illustraties & grafische vormgeving en gecontroleerd door ambassadeurs van Stichting Stomaatje op juistheid en volledigheid.

boek relatie en seksualiteit met een stoma

Stichting Stomaatje heeft 2 boeken uitgegeven:

Stichting Stomaatje heeft twee soorten poppen geïmporteerd; de Shadow buddy vanuit Amerika en een handpop vanuit Engeland. Ze worden gebruikt door stomaverpleegkundigen als voorlichtingsmateriaal, door ouders om het aan hun (klein)kind uit te leggen of door kinderen die het in hun klas kunnen uitleggen. Bij beiden poppen zit een mini stomazakje.

Op 3 maart 2013 heeft de stichting haar ambassadeursproject gelanceerd. Stichting Stomaatje vindt het heel belangrijk dat de informatie op haar site feitelijk juist, volledig en up-to-date is en heeft daarom de hulp van professionals (de ambassadeurs) ingeroepen.

Een belangrijk doel van Stichting Stomaatje is het bekender maken van het onderwerp stoma. Dit doen wij onder andere door regelmatig in de media te verschijnen. Wij werken mee aan interviews, artikels, tv en radio.

Hier vind je al onze media verzameld, van BNN Je Zal Het Maar hebben, Hart van Nederland tot allerlei kranten en tijdschriften.

Sinds 2007 organiseert Stichting Stomaatje eenmaal per jaar een Stomaatje Zwemdag voor stomadragers en hun aanhang. De stichting huurt een geheel zwembad inclusief privé badmeester af, waar mensen met een stoma de privacy hebben om tussen familie, vrienden en lotgenoten de stap in het water te wagen.

Kijk hier voor meer info, de nieuwste datum dat we dit organiseren en om je eventueel op te geven.

beurzen

Af en toe staat Stichting Stomaatje op een beurs, waarbij wij ons kunnen profileren en extra goed kunnen laten zien wat we doen en waar we voor staan.

Iedere 3 jaar vindt de Wereld Stomadag plaats. Deze internationale dag heeft als doel om wereldwijd de kwaliteit van het leven van stomadragers te verbeteren. 6 oktober 2012 was het thema: “Let’s be heard!”.

Wij hebben allerlei links rondom het onderwerp stoma verzameld op www.stomalinks.nl