Persbericht: Lancering van het boek “Ik leef! Een stoma als kadootje”

Bergambacht, 13 december 2012

Met enige trots laat Stichting Stomaatje weten dat haar oprichtster Eliene Roelse, een prachtig boek heeft geschreven dat een aanvulling zal zijn in de stomawereld. Vandaag heeft Eliene in het Meander Medisch Centrum te Amersfoort, waar zich een deel van het autobiografische verhaal afspeelde, het eerste exemplaar overhandigt aan haar stomaverpleegkundige Noor van den Broek.

“Eliene betekent inmiddels veel voor de stomazorg in Nederland door haar Stichting Stomaatje. Door haar ervaringen te delen op internet helpt zij veel mensen die ook een stoma hebben of nog gaan krijgen. Een prachtige informatieve site waar ik mijn patiënten altijd op wijs en terug hoor dat het ze enorm geholpen heeft.”

-Noor van den Broek-

Als veertienjarig meisje wordt Eliene Roelse (1981) ziek en er volgt een lange zoektocht naar wat haar mankeert. Zonder enige gene vertelt ze in dit boek over de banketbakkersopleiding, die leuke zaalarts en het concert waar ze helemaal vooraan stond, maar ook over haar onzekerheden, te weinig lepels, vervelende onderzoeken door artsen in witte jassen en uiteindelijk een spannende operatie. Ze blijft positief en vecht voor een gezonde toekomst. Zelfs als ze alles om haar heen verliest.

Op haar 22ste krijgt ze na jaren ziekte een stoma en dat ziet ze als een tweede kans. Eliene is de oprichtster van Stichting Stomaatje, dat werkt aan een positief beeld rondom stoma’s en initiatieven stimuleert die het leven van mensen met een stoma leuker maakt. “Ik Leef!” is haar debuut.

Bij het boek is ook een bijbehorende website gelanceerd: www.stoma-als-kadootje.nl

Stichting Stomaatje

Stichting Stomaatje wil alle ins & outs rond stoma’s openhartig en positief bespreekbaar maken. De stichting wil de ontbrekende schakel zijn tussen stomadrager (en achterban) en professional. Met de aankoop van een boek steun je de stichting.

Voor meer informatie over de stichting zie: www.stichtingstomaatje.nl

Onze websites:

www.stichtingstomaatje.nl
www.stomaatje.nl
www.stomaforum.nl
www.gastro-maatjes.nl
www.wereldstomadag.nl
www.designyourstoma.nl
www.stomaatje.com

Stichting Stomaatje
2060 AA Bergambacht
RABO 1185.77.530
KVK 24382511
   info@stomaatje.nl

Copyright (c) Stichting Stomaatje 2012 Suusdesign.nl All rights reserved.